Hoe kan ik het piepen van de recorder stoppen?
Als een Hikvision NVR iets opmerkt dat het als een kritieke fout of "uitzondering" beschouwt, zal het een constant piepgeluid laten horen om uw aandacht hierop te vestigen.
Deze uitzonderingen kunnen optreden wanneer:
- Een harde schijf is niet geïnstalleerd of niet correct geformatteerd
- Er is een fout opgetreden met de harde schijf, deze is beschadigd of de camera's nemen gewoon niet goed op
- Een harde schijf is gevuld en niet ingesteld om te overschrijven
- Er is een IP-conflict, waardoor de NVR niet goed werkt
- De NVR detecteert een illegale login
- De NVR verliest zijn netwerkverbinding
Natuurlijk wordt het negeren van deze uitzonderingen niet aanbevolen. U kunt het piepen echter uitschakelen terwijl u het probleem aanpakt door de onderstaande stappen te volgen.
Stap 1 :
Maak verbinding met uw NVR in een webbrowser door het IP-adres te gebruiken en in te loggen. Weet u het Ip adres niet, gebruik dan de gratis door van Hikvision SADP.
Stap 2 :
Controleer wat de uitzondering is die het piepen veroorzaakt in de logboeken van de NVR. Om deze te vinden, ga naar:​
​
Configuratie → Systeem → Onderhoud → Log
​
Stel de logboekzoekopdracht zo in dat het "Hoofdtype" "Uitzondering" is, waarbij de begin- en eindtijd een periode dekken waarin het piepen heeft plaatsgevonden.​
​
U kunt bijvoorbeeld zien dat het in dit geval een IP-adresconflict is dat dit veroorzaakt
​
Opmerking - Als de camera wordt losgekoppeld, gaat de NVR niet piepen.
Stap 3 :
Ga naar:​
​
​
Configuratie → Gebeurtenis → Basisgebeurtenis → Uitzondering
​
Zoek het "uitzonderingstype" geïdentificeerd in stap 2 in de vervolgkeuzelijst op deze pagina.​
Stap 4 :
Selecteer de uitzondering die wordt weergegeven in uw logboeken in de vervolgkeuzelijst.​
​
U zult zien dat "Zoemer" is aangevinkt als een actie voor "Normale koppeling", waardoor de NVR piept.​
​
Stap 5 :
Schakel dit uit, klik op "Opslaan", en het piepen zou moeten stoppen