Retourneren en service

Uiteraard kan het zijn dat het product niet helemaal aansluit bij de verwachting. Over het algemeen zijn alarmproducten en camera systemen wel producten enig technisch inzicht voor nodig is om het system te kunnen installeren. Het in gebruik namen is over het algemeen heel eenvoudig in gebruik.  Daarom adviseren we altijd even telefonisch contact op te nemen om de installatie door te nemen voordat de producten worden geretourneerd. Dat scheelt ergenis en veel handelingen. 

Retourneren consument
Als consument heeft u recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product(en) retour te sturen. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag op uw rekening. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw heroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijze mogelijk - in de orginele staat en verpakking aan Pro-Alarm geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via dit formulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde is ontvangen. Uw punten die heeft opgebouwd over de betreffende orderbedrag vervallen na het crediteren. 

Retourneren zakelijk
Als zakelijke klant heeft u nog meer voordeel om tijdens uw installatie niet mis te grijpen. U kunt namelijk binnen 90 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden, uw bestelling  retourneren. Mits de zegels op de verpakking niet beschadigd zijn. Beugels en andere montageproducten kunt u altijd retourneren. Indien het product hieraan voldoet aan onze retournregels ontvangt u uw volledige aankoopbedrag van het product terug. Bij producten die geopend zijn, waarvan de zegels beschadigd zijn, wordt 70% van het aankoopbedrag gecrediteerd. De andere 30% is de vergoeding voor de gemaakte kosten (handelingskosten en waarde vermindering).  Om gebruik te maken van deze service kunt u contact met ons opnemen via dit formulier.

 

Aandachtspunten

Zorg ervoor dat u het volgende heeft gedaan voordat u een of meerdere product(en) terugstuurd:

  • Doe de uitgeprinte mail die u heeft gekregen na het invullen van het formulier in de verzenddoos
  • Maak de producten goed schoon indien ze vies zijn
  • Doe de producten altijd in een verzenddoos, dus niet de verpakking van het product.
  • Producten die geactiveerd zijn terugzetten naar de fabrieksinstellingen
  • Met alle bijgeleverde onderdelen (schroeven en accessoires)


Uitzonderingen retouren

De uitzonderingen van het herroepingsrecht zijn alsvolgt:

  • Opslag media (harde schijven, sd kaarten en flash geheugen op alarm prints)
  • Op maat gemaakte producten (bijv. door ons samengestelde alarmcentrales)
  • Producten die gebruikerssporen hebben die niet noodzakelijk zijn om te testen
  • Reeds geactiveerde intercom, camera's en netwerkrecorders die niet teruggezet zijn naar fabrieksinstellingen
  • Producten dienen altijd aangeleverd te worden in een verzenddoos, dus niet de verpakking van het product.

Vraag hier een retourverzoek aan

Retourverzoek indienen

 

Hoe nu verder?

Elke aanvraag beoordelen we of het retourverzoek voldoet aan de minimale voorwaarden. Deze stap duurt maximaal 1 werkdag. Indien het verzoek goedgekeurd is, krijg je van ons bericht met de verzendinstructies.  Op deze wijze kunnen we de aanvragen nauw volgen en monitoren.

 

 

Bezig met laden...