Mijn deurbel / camera of recorder is alleen thuis via WiFi te gebruiken, buiten via 4G/5G krijg ik geen verbinding. Hoe kan ik dit oplossen?

Tijdens het koppelen van het Hikvision apparaat kan je in de Hik-Connect app het apparaat op verschillende manieren koppelen. Lokaal of via de Hik-connect server.  Via de laatste optie (Hik-connect server) maak je dus gebruik kan de Hikvision Cloud dienst die gratis is.  Deze server zorgt ervoor dat je via het internet, waar je ook bent, gebruik kunt maken van je Hikvision apparaat. Daarnaast zorgt deze server ervoor dat je op de smartphone pushberichten en oproepen kan ontvangen. 

Hoe kan je het Hikvision product koppelen via de Hik-connect server? Dit doe je om eerst te controleren of het Hikvision apparaat wel verbinding heeft met Hik-connect. Via de webinterface kan je dit controleren onder het kopje 'plaform toegang'. Is je apparaat online dan kan je de volgende stap uitvoeren.

Volgende stap is via de Hik-connect app een nieuw apparaat toe te voegen door middel van een QR code. Deze kan je bij een standalone deurbel achterop de bel vinden. Bij een intercomset staat de QR-code op het binnenscherm, bij een netwerkrecorder staat deze achterop de recorder. Vraagt de app om een vertificatiecode? Deze kan je ook vinden op de QR-code sticker of in het configuratie menu onder plaformtoegang in de recorder of camera.  

 

 

Bezig met laden...